ارسال تسلیحات سنگین از آلمان و کمک ۳۳ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

جمعه،۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۷
ارسال تسلیحات سنگین از آلمان و کمک ۳۳ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

گروه بین الملل - طرح ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین با ۵۸۶ رای موافق در برابر ۱۰۰ رای مخالف و ۷ رای ممتنع در مجلس فدرال آلمان به تصویب رسید و رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا از کنگره این کشور خواست تا بسته ۳۳ میلیارد دلاری کمک به اوکراین را تصویب کند.

 

به گزارش  پیام ایران ‏، این طرح که با نام «دفاع از صلح و آزادی در اروپا» توسط سوسیال دموکرات، سبزها و دموکرات آزاد - سه حزب ائتلاف دولت - وارد مجلس آلمان شده بود، مورد حمایت حزب اتحاد مسیحی این کشور قرار گرفت. حزب چپ و جایگزین برای آلمان از این طرح حمایت کردند.

طبق این طرح، آلمان می‌تواند به اوکراین تسلیحات سنگین و سامانه‌های تسلیحاتی متفاوت ارسال کند. این روند در همکاری نزدیک با اعضای ناتو انجام خواهد شد.

دیتمار بارتش، رئیس گروه مجلس حزب چپ، هشدار داد که آغاز جنگ هسته‌ای می‌تواند از جمله عواقب این تصمیم باشد.

 

رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا از کنگره این کشور خواست تا بسته ۳۳ میلیارد دلاری کمک به اوکراین را تصویب کند.

به گزارش  پیام ایران ‏، جو بایدن اعلام کرد که از کنگره آمریکا برای حمایت نظامی، اقتصادی و بشردوستانه از اوکراین، درخواست کمک مالی ۳۳ میلیارد دلاری کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا از کنگره برای مصادره دارایی‌های الیگارش‌های روس و فروش این دارایی‌ها برای کمک به مردم اوکراین نیز درخواست مجوز کرده است.

بایدن افزود: ما با کشورهایی مانند کره جنوبی، ژاپن و قطر برای حمایت از تلاش‌هایمان برای کمک به متحدان اروپایی‌مان که توسط روسیه تهدید و باج‌گیری می‌شوند، همکاری می‌کنیم.

او در ادامه سخنان خود در کاخ سفید تأکید کرد که «هزینه این جنگ، کم نیست؛ اما هزینۀ در جا زدن مقابل تهاجم روسیه، بیشتر خواهد بود».

کاخ سفید در بیانیه‌ای که صادر شد، اعلام کرد که بایدن در چارچوب درخواست خود از کنگره برای حمایت بیشتر از اوکراین، امروز پیشنهاداتی ارائه می‌کند که اختیارات دولت ایالات متحده را برای محاکمه دولت روسیه و بازرگانان روسی به خاطر جنگ روسیه علیه اوکراین، گسترش می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 14579