آمریکا، اجازه پرداخت بدهی عراق به ایران را داد

چهارشنبه،۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
آمریکا، اجازه پرداخت بدهی عراق به ایران را داد

گروه اقتصادی - یک مقام آمریکایی گفت دولت بایدن معافیت تحریمی تازه ای را برای پرداخت پول برق عراق به ایران امضا کرده است.

به گزارش پیام ایران به نقل از رویترز، یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، روز سه شنبه به وقت محلی خبر داد که دولت جو بایدن معافیت تحریمی جدیدی را برای پرداخت بهای برق عراق امضا کرده که به موجب آن دولت بغداد می‌تواند به مدت ۱۲۰ روز پول برق خود را از طریق حساب‌های بانکی غیرعراقی پرداخت کند.

این برای اولین بار است که اجازه داده می‌شود چنین پرداخت‌هایی وارد حساب‌های بانکی غیرعراقی شود.

این مقام آمریکایی ادعا کرد: آمریکا امیدوار است این معافیت ۱۲۰ روزه، فشار‌های ایران بر عراق را برای دسترسی به پول کاهش دهد؛ پول‌هایی که قبلا فقط می‌توانست به حساب‌های محدودی در عراق واریز شود.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیشتر در این باره گفته بود: بدهی عراق به ایران در یک حساب بانکی با دسترسی محدود ذخیره می‌شود که ایران از آن برای خرید کالا‌های غیر تحریمی مانند غذا و دارو استفاده می‌کند. در ماه مارس نوزدهمین معافیت صادر شد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه ما در موقعیتی نیستیم که تصمیم‌های آینده در خصوص این معافیت‌ها را توضیح دهیم، گفت: آمریکا از استقلال عراق در زمینه انرژی کاملا حمایت می‌کند و در حال همکاری با همکاران عراقی برای رسیدن این کشور به این هدف است. امروز عراق یک توافق انرژی با شرکت توتال به ارزش ۲۷ میلیارد دلار امضا کرد. ما معتقدیم این یک توافق مهم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 15112