چرا از بنفشه‌ها روغن مي‌گيريد؟

جمعه،۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
چرا از بنفشه‌ها روغن مي‌گيريد؟

گروه اجتماعی - سامان موحدي‌راد: اين روزها «روغن بنفشه» يکي از کليدواژه‌هاي شوخي با کرونا در ايران است.

شرق نوست: شوخي که از دستور يک روحاني مدعي طب اسلامي در ايران شروع، در شبکه‌هاي مجازي دست‌به‌دست شد و حالا آوازه‌اش به آن سوي مرزها رسيده و رسانه‌هاي انگليسي‌زبان هم درباره آن مطلب نوشته‌اند. اين البته فقط بخشي از اخبار عجيب‌و‌غريب اين چند روز درباره کروناست. هم‌زمان با پيش‌روي اين بيماري در ايران اخبار حيرت‌آوري از تلاش‌ها براي رعايت‌نکردن اصول بهداشتي و حتي تشويق به ترک آنها از‌سوي عده‌اي در جريان است. درست در وقتي که پيام‌هاي بهداشتي فراواني در رسانه‌ها، صداوسيما و تبليغات شهري شهروندان را به رعايت هرچه بيشتر اصول بهداشت فردي به‌منظور کاهش شيوع کرونا در ايران فرامي‌خواند عده‌اي در تلاش‌اند تا خلاف اين جريان بهداشتي، علمي و مطابق استانداردهاي جهاني عمل کنند و حساسيت مسئله را در ذهن مخاطبانشان تقليل دهند.

داروي امام کاظم را آنلاين بخريد

کاملا قابل حدس بود که با شيوع کرونا در ايران، بازار عباس تبريزيان و شيوه‌هاي درماني‌اش در ايران داغ شود. پيش از شيوع کرونا در ايران و زمان همه‌گيري آن در چين تبريزيان که خودش را پدر طب اسلامي مي‌داند، مدعي شده بود کرونا بيماري‌ای است که «مسلمانان» به آن مبتلا نمي‌شوند. خيلي زود اما اين ادعاي تبريزيان با شيوع کرونا در ايران و آغاز فراگيري‌اش در قم به محاق رفت.

او اما خيلي زود خودش را بازيافت و شيوع کرونا در قم را به پلمب دفترش در اين شهر ربط داد. او در کانال تلگرامي‌اش مدعي شده بود: «قم، آيت‌الله تبريزيان را علي‌رغم اخلاص و درمان مجاني و يک سال داروي مجاني که به مردم شريف ايران و حوزه تقديم شد، اذيت کرد، حرف‌هاي عجيب‌و‌غريب زدند و اين انتقام خداوند است که قم را متلاشي کرد، آنها گفتند طب اسلامي نيست و نداريم. خداوند گفت، قم نيست و نداريم، حوزه علميه هم نيست و نداريم، به‌رغم اين حرف‌ها، براي برگشتن به قم و ريشه‌کن‌کردن بيماري و برگزاري کلاس‌هاي علوم تجربي در کنار فقه و اصول وجود دارد». 

۲۷ مرداد ماه امسال بود که وزارت بهداشت اعلام کرد در‌پي پيگيري‌هاي حقوقي اين وزارتخانه در مبارزه با آنچه «سوداگران طب ايراني و سنتي و دخالت‌هاي غيرمجاز و خطرآفرين در درمان» خوانده شده، حکم قطعي محکوميت براي عباس تبريزيان و محمدحسين ناظري صادر شده است. در همين راستا، مديرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت از مردم خواست که با هوشياري در انتخاب شيوه‌هاي درمان صحيح، سلامت خود را تضمين کنند. مطب تبریزیان امسال در قم پلمب شد و او به مشهد رفت. با اين حال و با وجود اين ماجرا اگر به وب‌سايت ايشان سر بزنيد يا شماره دفترشان در نيروگاه قم را بگيريد مي‌بينيد که همچنان به مدد نماد الکترونيکي مرکز توسعه تجارت الکترونيکي وزارت صمت آنها آنلاين در حال فروش داروهاي پيشنهادي خودشان هستند.

اپراتوري که با او درباره فروش روغن بنفشه به عنوان درمان کرونا صحبت کرديم گفت که براي استفاده از روغن بنفشه بايد با کارشناس دارويي صحبت کنيد اما کاربردي‌ترين دارويي که اين روزها براي درمان کرونا از‌سوي آيت‌الله توصيه شده داروي امام کاظم است. کارشناس دارويي سايت عباس تبريزيان هم مي‌گويد داروي امام کاظم و عسل و سياه‌دانه براي کرونا تجويز مي‌شود. او درباره روغن بنفشه هم مي‌گويد که براي کاهش تب استفاده مي‌شود ولي زياد علاقه‌مند نيست وارد جزئيات شود. از او درباره عباس تبريزيان پرسيديم و گفت که چندان اطلاعي از او ندارد. تنها مي‌داند که براي کرونا اين چند مورد دارو را می‌فروشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 10590