متقاضیان وام یک میلیونی در سایت ثبت نام کنند

چهارشنبه،۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹

متقاضیان وام یک میلیونی در سایت ثبت نام کنند

گروه اقتصادی - رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: یک میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد برای خرید اقلام مورد نیاز در اختیار سرپرستان خانوار قرار خواهد گرفت.

محمد باقر نوبخت با بیان اینکه در راستای کاهش آثار اقتصادی بیماری کرونا  ۴ میلیون نفر می توانند از یک تا ۲ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت کنند، گفت: علاوه بر این مقرر شده است کارت‌های هدفمندی یارانه‌ها برای تمام خانوارها شارژ شود و طی ۲ سال آینده با یک وقفه چند ماهه این وام از محل یارانه آنها کسر شود.

وی افزود: سرپرست خانوار تمام ۲۳ میلیون خانواری که یارانه نقدی می‌گیرند می‌تواند از شارژ یک میلیون تومانی کارت یارانه استفاده کنند.

معاون رئیس جمهور گفت: بر این اساس متقاضیان می‌تواند بدون آنکه مراجعه ای به بانک داشته باشند از طریق وب سایت درخواست خود را ارائه کنند.

نوبخت ادامه داد: به این ترتیب یارانه افراد به عنوان ضمانت تسهیلات از سوی بانک‌ها پذیرفته می شود.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، یک میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد برای خرید اقلام و تجهیزات مورد نیاز در اختیار سرپرستان خانوار قرار خواهد گرفت.

طبق دستور رییس جمهور این فرایند از ماه آینده آغاز خواهد شد.

متقاضیان دریافت تسهیلات یک تا میلیون تومانی به بیش از ۲۳ میلیون خانوار مشمول دریافت یارانه، می‌توانند به سایت www.refahi.ir مراجعه کنند.

سود ۳۲۴۴ میلیارد تومانی دولت از وام یك میلیونی به خانوارها

حسن روحانی، در جلسه ستاد اقتصادی دولت برای بررسی آثار شیوع بیماری كرونا گفت: به پیشنهاد بانك مركزی یك اعتبار یك میلیون تومانی در اختیار ۲۳میلیون خانوار یارانه‌بگیر قرار می‌گیرد كه اقساط آن نیز از یارانه خانوارها كم خواهد شد. تقریبا حدود ۲۵هزار میلیارد تومان برای این امر مدنظر قرار دادیم كه مصوب شد

از آنجا كه كل اعتبار در نظر گرفته شده برای این كار، ۲۵هزار میلیارد تومان است، بنابراین دولت در پایان دو سال و پس از دریافت اقساط، حدود ۳۲۴۴میلیارد تومان سود از كل مبلغ ۲۵هزار میلیارد تومان اعتباری كه برای این كار در نظر گرفته، دریافت خواهد كرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 11073