تصاویر "K۱۳۲"، محصول جدید ایران خودرو + جزئیات

يکشنبه،۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
تصاویر "K۱۳۲"، محصول جدید ایران خودرو + جزئیات

گروه اقتصادی - این محصول با گیربکس شش سرعته به تولید خواهد رسید و در مرحله بعدی مجهز به گیربکس اتوماتیک خواهد شد.

به گزارش  پیام ایران ، در آخرین ماه‌های سال ۹۸ مدیران ایران‌خودرو و سایپا برخی محصولات جدیدشان را در حاشیه جلسه دولت به نمایش گذاشتند. یکی از این محصولات خودرویی است که فعلا با نام " K۱۳۲ " شناخته می‌شود. پس از گذشت چندین ماه شب گذشته با حضور قطعه‌سازان و در مراسمی به نام "نشست همگرایی برای تولید محصول پروژه K۱۳۲" برای بار دوم این محصول جدید ایران‌خودرو در معرض نمایش قرار گرفت.

فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران‌خودرو، در این مراسم با بیان اینکه محصول پروژه K۱۳۲ قرار بود با سطح داخلی‌سازی کمتری تولید شود، اما امروز به بیش از ۹۲ درصد رسیده که در زمان تولید انبوه با همکاری دانش‌بنیان‌ها این میزان داخلی‌سازی بیشتر هم خواهد شد، گفت: در تاریخ صنعت خودروی کشور داخلی‌سازی تا این میزان در محصول جدید بی‌سابقه است.

مقیمی ضمن ابراز خرسندی از موفقیت حاصل شده در طراحی و تولید محصول جدید، منویات مقام معظم رهبری در سه بخش رونق تولید، جهش تولید و تولید خودروهای کم مصرف را الهام بخش توصیف کرد و گفت: جمع حاضر در این نشست رونق در تولید را در سال گذشته معنا کردند، به گونه ای که در پنج ماه پایانی سال گذشته دوبرابر هفت ماه قبل از آن خودرو تولید و تجاری سازی کردند.

وی افزود: جهش در تولید در همین سه ماه ابتدایی امسال معنا شده است، افزایش ۲۵ درصدی در تعداد تولید، افزایش ۳۷ درصدی در عملکرد فروش، افزایش ۵۵ درصدی تحویل و کاهش ۵۰ درصدی خودروهای دارای کسری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از مصادیق جهش تولید به حساب می آید.

تصاویر "K۱۳۲"، محصول جدید ایران خودرو + جزئیات

مقیمی از کاهش ۷۰ درصدی تعهدات معوقه محصولات خبر داد و گفت: تعهدات تعدادی از محصولات به صفر رسیده و با برنامه ریزی صورت گرفته بخشی از تعهدات تا پایان تیر و فقط چند مدل محصول باقیمانده تا شهریور بهروز خواهد شد.

وی با تاکید بر رعایت زمانبندی و کیفیت رقابتی محصول جدید گفت: کیفیت این خودرو سطح بالاتری نسبت به خودروهای مشابه خواهد داشت. به زودی محصول کراس اوور و هاچ بک را نیز رونمایی خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از ارتقای قوای محرکه محصولات خبر داد و گفت: کسی فکر نمی کرد که بتوانیم موتور یورو۵ را در محصولات تولید و نصب کنیم اما با تمرکز بر پروژههای بهبود توانستیم در این مسیر هم موفق عمل کنیم.

مقیمی از اجرای راهبردهای متنوع برای تولید محصول کم مصرف خبر داد و گفت: سبک سازی خودرو، تغییر آیرودینامیک، کم مصرف کردن موتور، تولید گیربکس شش سرعته و برقی سازی خودرو از جمله پروژه هایی است که برای کاهش مصرف سوخت دنبال می‌کنیم.

تصاویر "K۱۳۲"، محصول جدید ایران خودرو + جزئیات

وی افزود: این محصول با گیربکس شش سرعته به تولید خواهد رسید و در مرحله بعدی مجهز به گیربکس اتوماتیک خواهد شد.

مقیمی میزان وابستگی محصول جدید در مگاماژول تزئینات و الکتریکال را صفر درصد اعلام کرد و گفت: در مگاماژول شاسی و قوای محرکه مقدار کمی وابستگی داریم. در بخش بدنه نیز این وابستگی به سمت صفر میل می کند.

وی بر طراحی این خودرو را با نگاه صادراتی تاکید کرد و گفت: در سال جاری هزار دستگاه از این محصول را تولید و روانه بازار خواهیم کرد.

وی بهبود تصویر ذهنی جامعه از ایران خودرو را از نتایج اجرای این پروژه عنوان کرد و گفت: ایران خودرو را به جایگاه اصلی اش خواهیم رساند. افزایش سهم محصولات ایران خودرو در بازار نیز از دیگر اهداف تولید محصول جدید است.

تصاویر "K۱۳۲"، محصول جدید ایران خودرو + جزئیات

وی از همکاری و مشارکت ۱۳۹ سازنده داخلی در فرآیند طراحی و تولید محصول جدید خبر داد و گفت: ۱۴ شرکت دانش بنیان نیز در توسعه محصول جدید ایران خودرو سهیم هستند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از همه شرکت های دانش بنیان دعوت کرد تا در داخلی سازی قطعات باقیمانده این خودرو مشارکت کنند تا در هیچ قطعهای وابستگی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: وعده هر سال یک محصول را با کمک زنجیره تامین، دانش بنیانها، همدلی سازندگان و همت والای مجموعه کارکنان محقق خواهیم کرد.

 مدیر عامل ساپکو: پروژه K۱۳۲  شباهتی با خودروی۳۰۱ ندارد

عادل پیرمحمدی مدیر عامل ساپکو نیز در این مراسم  با بیان این که این خودرو شباهتی با خودروی ۳۰۱ ندارد، اظهار داشت: تمام قالب های فلزی این خودرو در داخل کشور ساخته شده و در مقایسه با پروژه های پیشین از وسعت، ابعاد و عمق ساخت داخل بیشتری برخوردار است.

وی با اعلام این که بیش از ۱۵۰ قطعه ساز در این پروژه با گروه صنعتی ایران خودرو مشارکت دارند، اضافه کرد: محصول پروژه K۱۳۲ پلتفرمی کاملا ایرانی است که بیشتر قطعات آن تغییر یافته و در بخش‌هایی چون برق و الکترونیک، تریم‌ها و... قابل قیاس با خودروی ۳۰۱ نیست.

مدیرعامل ساپکو با اشاره به این که طراحی این خودرو در مرکز تحقیقات ایران خودرو انجام شده است، تصریح کرد: اگرچه ما مخالف مشارکت با خارجی‌ها در انتقال دانش فنی نیستیم، این خودروی جدید بدون مشارکت حتی یک درصد کمک شرکت‌های خارجی به نتیجه رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 11756