بررسی مجدد پرونده ۳ اعدامی حوادث آبان در دیوانعالی

يکشنبه،۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴
بررسی مجدد پرونده ۳ اعدامی حوادث آبان در دیوانعالی

گروه اجتماعی- حکم اعدام 3 متهم حوادث آبان متوقف شد.

به گزارش پیام ایران ، وکلای ۳ جوانی که در پرونده اعتراضات آبان ماه به اعدام محکوم شده‌اند، خبر دادند که رئیس دیوان عالی کشور با بررسی مجدد پرونده این ۳ جوان موافقت کرده است.

 سخنگوی قوه قضائیه سه‌شنبه هفته گذشته (۲۴ تیرماه) در بیست و نهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره تایید حکم اعدام ۳ نفر از محکومین اغتشاشات در حوادث آبان‌ماه اظهار کرد: این حکم بعد از فرجام‌خواهی متهمان و وکلای مدافع آن‌ها به تایید دیوان عالی کشور رسیده و به دادسرا اعاده شده است.

وی همزمان با همین سخنان افزود: اجرای احکام، یک فرآیند کاملا قانونی دارد که باید طی شود و ممکن است در این فرآیند قانونی باز دادرسی‌های فوق‌العاده مانند اعاده دادرسی یا اعمال ماده ۴۷۷ یا هر موجب قانونی دیگری - چه در این پرونده و چه در سایر پرونده‌ها - نتیجه پرونده را توأم با تغییر کند.

امروز و در همین زمینه جمع ۴ وکلای محکومان این پرونده در متنی که به خبرگزاری فارس ارسال کردند، نوشتند: با توجه به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در خصوص احتمال پذیرش درخواست اعاده دادرسی در این پرونده، امید به نقض رأی بدوی داریم و بر همین اساس درخواست اعمال ماده ۴۷۴ را تقدیم رئیس دیوان عالی کشور کردیم.

وکلا اظهار داشتند: حسب اطلاع واصله، خوشبختانه این درخواست توسط رئیس دیوان عالی کشور پذیرفته شده و پرونده جهت بررسی مجدد به یکی از شعب دیوان عالی ارجاع شده است و با توجه به موازین قانونی و رویه جاری قضایی در حال حاضر اجرای حکم اعدام موکلین تا زمان تعیین تکلیف نهایی قضایی در این پرونده متوقف می‌باشد و از آنجایی که یکی از قضات دیوان عالی کشور در شعبه رسیدگی‌کننده هم قبلا مخالف رای صادره بوده، بسیار امیدواریم که با توجه به رویکردهای امیدبرانگیز دوران تحول در دستگاه قضا و در چارچوب عدل و انصاف، این پرونده مورد بررسی مجدد قرار گرفته و رأی قبلی نقض شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 11878