5 ماده غذایی ضروری برای زنان

شنبه،۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۸
5 ماده غذایی ضروری برای زنان

گروه تغذیه - نوع مواد غذایی مصرفی و متنوع بودن آنها نقش تعیین کننده‌ای در وضعیت سلامت بدن دارد و به همین دلیل همواره مصرف خوراکی‌های سرشار از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و مغذی از سوی متخصصان تغذیه توصیه می‌شود.

به گزارش  پیام ایران ، همچنین در انتخاب نوع مواد غذایی مصرفی برای زنان و مردان باید تفاوت‌هایی در نظر گرفت چرا که مردان نسبت به زنان از توده عضلانی بیشتری برخوردارند و میزان سوخت و ساز بدن آنان در مقایسه با زنان بالاتر است. از طرفی دیگر زنان در سال‌های مختلف زندگی خود شرایط جسمی متفاوتی را تجربه می‌کنند که لازم است آنان مواد معدنی و ویتامین‌های بیشتری دریافت نمایند.

سایت "مدیکال دیلی" در مطلبی تازه به برخی از مواد غذایی اشاره کرده که لازم است در رژیم غذایی زنان گنجانده شوند:

ماهی چرب

5 ماده غذایی ضروری برای زنان را بشناسید

برای زنان مصرف ماهی‌های چرب از قبیل سالمون یا ساردین حداقل یکبار در هفته اهمیت دارد چرا که این نوع ماده غذایی سرشار از آهن وامگا-۳است و به بدن کمک می‌کند تا در برابر مشکلات جسمی متعدد مقاومت داشته باشد. علاوه بر این، امگا-۳ در پیشگیری از افسردگی، فشار خون بالا، درد مفاصل و حتی مشکلات قلبی کمک کننده است.

شیر و ماست

5 ماده غذایی ضروری برای زنان

یکی از نگرانی‌های اصلی در حوزه سلامت زنان کمبود کلسیم است. بنابراین زنان نباید شیر و ماست را از رژیم غذایی خود حذف کنند چرا که این دو ماده غذاییِ سرشار از کلسیم به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کنند. همچنین ماست برای سلامت روده و هضم صحیح مواد غذایی مفید است. این ماده غذایی در عین حال حاوی میزان قابل قبولی از پتاسیم و منیزیم است که در تنظیم فشار خون و حتی پیشگیری از افزایش قند خون تاثیرگذار است.

لوبیا سیاه

5 ماده غذایی ضروری برای زنان

این نوع از حبوبات سرشار از ترکیب‌هایی است که به پیشگیری از سرطان و دیگر انواع بیماری‌ها کمک می‌کند و همچنین از آنجایی که لوبیا در تنظیم هورمون‌ها نقش دارد، وجود آن در رژیم غذایی زنان ضروری است. همچنین لوبیا سیاه منبع خوبی از پروتئین و فیبر به حساب می‌آید.

تخم کتان

5 ماده غذایی ضروری برای زنان

تخم کتان منبع خوبی از امگا-۳ است. مصرف مرتب تخم کتان به تنظیم دوره قاعدگی و تسکین عوارض آن کمک می‌کند.  

گوجه فرنگی

5 ماده غذایی ضروری برای زنان

این ماده خوراکی سرشار از لیکوپن است که می‌تواند به پیشگیری از سرطان پستان در زنان کمک کند. همچنین وجود آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این خوراکی از استرس اکسیداتیو پیشگیری کرده و باعث می‌شود فرد جوان‌تر به نظر آید.

انتهای پیام/

کد خبر: 12048