شهرهای شلوغ برای سفر در تعطیلات اعلام شد

پنج شنبه،۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
شهرهای شلوغ برای سفر در تعطیلات اعلام شد

گروه گردشگری - ظرفیت اسکان مسافر در شهرهای اصفهان، مشهد، سنندج و همدان و همچنین استان‌های مازندران و گیلان درحال تکمیل است و مسافران شهرهای دیگری را برای اسکان و سفر انتخاب کنید.

 به گزارش  پیام ایران ‏،مصطفی فاطمی که مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز هست، براساس آماری که از اقامتگاه‌های رسمی از جمله هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، بومگردی، هتل بوتیک و مجتمع‌ها و کمپ‌های گردشگری دریافت کرده است، وضعیت اسکان و ازدحام مسافران در شهرها و استان‌ها را در گفت‌وگو با ایسنا تشریح کرد و افزود: در تعطیلات پیش ‌رو بیشترین ازدحام مسافر در شهر شیراز است که تقریبا تمام مراکز اقامتی آن تکمیل شده و بیشترین نگرانی برای سفر به این منطقه است. از همین رو، شهرهای مرودشت، سپیدان، اقلید و بوانات در شمال استان فارس و شهرهای خفر، جهرم، لار، لامرد، ‌کازرون، داراب و فیروزآباد در جنوب استان فارس به عنوان شهرهای مکمل و جایگزین برای اقامت مسافران شیراز پیشنهاد می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از ازدحام مسافر و تکمیل ظرفیت مراکز اقامتی در شهر شیراز خبر داد و اعلام کرد: در بسیاری از این شهرها بومگردی‌ها و اقامتگاه‌های مناسبی وجود دارند که هنوز ظرفیت خالی دارند. از طرفی، شهر لامرد بسیار به دریا نزدیک است و برای علاقه‌مندان به این نوع جاذبه، گزینه خوبی برای سفر می‌تواند باشد.

فاطمی ادامه داد: ظرفیت اقامت در مراکز رسمی استان‌های لرستان، آذربایجان شرقی و کرمان نیز به بالای ۸۰ درصد رسیده و در باقی استان‌ها نیز کمتر از ۷۰ درصد ظرفیتِ اقامتگاه‌ها تکمیل شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 14575