جعفر قادری : دولت نگفته‌ بود قیمت‌ ها را کاهش می‌دهد

يکشنبه،۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
نماینده مجلس: دولت نگفته‌ بود قیمت‌ ها را کاهش می‌دهد

گروه سیاسی - افزایش قیمت با تورم متفاوت است؛ دولت هم نگفته بود من قیمت‌ ها را کاهش می‌دهم، گفته بود تورم را مهار می‌کنم. در حال حاضر جهت‌گیری‌ها و کارهایی که انجام می‌دهد، نشان‌دهنده این است نرخ تورم نسبت به سال گذشته در حال کاهش است.

به گزارش پیام ایران به نقل از ایلنا، یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت نگفته بود قیمت‌ها را کاهش می‌دهد بلکه گفته بود تورم را مهار می‌کند که عملکردها هم‌ همین را نشان‌ می‌دهد.
 
 جعفر قادری درباره این‌که‌ دولت شعار مهار تورم را داده است اما مردم کاهش تورم را احساس نمی‌کنند، گفت: درست است که تورم بالا داریم اما نرخ کاهشی بوده است و عملکردها هم همین را نشان می‌دهد.
این عضو کمیسیون برنامه در پاسخ به این‌که مردم می‌گویند افزایش قیمت‌ها چنین چیزی را نشان نمی‌دهد، بیان کرد: افزایش قیمت با تورم متفاوت است؛ دولت هم نگفته بود من قیمت‌ها را کاهش می‌دهم، گفته بود تورم را مهار می‌کنم. در حال حاضر جهت‌گیری‌ها و کارهایی که انجام می‌دهد، نشان‌دهنده این است نرخ تورم نسبت به سال گذشته در حال کاهش است.
 
وی تاکید کرد: اگر نگاهی به تورم نقطه به نقطه، ماهیانه و سالیانه داشته باشیم متوجه می‌شویم که آمارها کاهش را نشان می‌دهند.
 
قادری افزود: البته ما معتقدیم باید یک مقدار سرعت بیشتر شود، یعنی میزان کاهش نرخ تورم نسبت به گذشته بیشتر باشد. جهت‌گیری‌های دولت درست است اما‌ باید اقداماتش فوری‌تر و جدی‌تر باشد. گاهی اوقات ما خودمان این انتقاد را داریم و معتقدیم باید از ظرفیت‌ها بیشتر استفاده شود.
 
این‌عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: ما معتقدیم باید از ظرفیت‌های تعامل با کشورهای مختلف استفاده کنیم. باید تعامل با کشورهای همسایه را سرعت دهیم. باید از ظرفیت‌های ترانزیتی استفاده کنیم. باید از ظرفیت تعامل با کشورهای منطقه و ظرفیت چین و روسیه و تعامل با این کشورها به شکل موثرتر و بهتر استفاده کنیم تا تاثیرش را در سفره و زندگی مردم مشاهده کنیم.
 
وی یادآور شد: کنترل‌هایی در بخش ارز خودرو و مسکن داشته‌ایم اما باید در سایر حوزه‌ها نیز دیده شود و تاثیراتش برای مردم ملموس‌تر باشد تا در بخش‌های دیگر نیز انتظاراتشان برآورده شود.
 
قادری با اشاره به افزایش قیمت‌ها گفت: گاهی اوقات در بعضی اقلام به هم ریختگی قیمت داریم که به بحث‌های کنترلی و نظارتی بازمی‌گردد. هنگامی که نرخ ارز یک مقدار تثبیت شده است و قیمتش اضافه نمی‌شود دیگر دلیلی برای افزایش قیمت‌های بعضی کالاها وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: به هم ریختگی و سوءاستفاده‌هایی را بعضی از صنوف و مجموعه‌های مختلف انجام می‌دهند که باید جلوی سوءاستفاده‌ها گرفته شود، معتقدم یک مقدار وزارت صمت باید ساماندهی صنوف و موضوعات این چنینی را جدی‌تر بگیرد و برخورد کند.
 
انتهای پیام/
کد خبر: 15122