آیپد پرو جدید اپل رسما رونمایی شد+ فیلم

پنج شنبه،۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱
با قابلیت پشتیبانی از trackpad و کاور کیبورد؛
آیپد پرو جدید اپل رسما رونمایی کرد + فیلم

گروه فناوری - کمپانی اپل در یک اقدام غافلگیرکننده از آیپد پرو جدید خود رونمایی کرد. این محصول در اندازه های ۱۱ و ۱۲.۹ اینچ عرضه می‌شود و قیمت مدل وای فای هر کدام از آنها به ترتیب ۷۹۹ و ۹۴۹ دلار است.

پیش خرید این آیپد جدید هم اکنون ممکن است. همچنین اپل اعلام کرده است که عرضه ی رسمی آن از تاریخ ۲۵ مارس آغاز خواهد شد.

به گزارش  پیام ایران ، درست مانند نسل قبلی آیپد پرو، مدل جدید نیز در اندازه های ۱۱ و ۱۳.۹ اینچ تولید شده است، اما آیپد پرو جدید به پردازنده قدرتمندتر و سیستم دوربین پیشرفته تر مجهز شده است. اما ویژگی کلیدی این محصول سنسور LIDAR است که به همراه با دوربین کار میکند و به سنجش عمق تصاویر و تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) کمک شایانی میکند. با این وجود چیزی که بیش از همه توجه کاربران را حلب خواهد کرد، کیبورد جدید اپل خواهد بود که کاربران می‌توانند آن را به آیپد پرو جدید متصل کنند.

آیپد پرو جدید اپل رسما رونمایی شد

این کیبورد جدید تاشو است و همانطور که در تصویر می‌بینید باعث میشود که آیپد پرو در بهترین حالت ممکن برای تماشای محتوا قرار بگیرد. همچنین این محصول از trackpad نیز پشتیبانی میکند. اپل می‌گوید که به جای اینکه صرفاً تجربه ی کاربری macOS را کپی کند و به آیپد پرو اضافه کند، پشتیبانی از trackpad را به طور ویژه برای آیپد پرو بازطراحی کرده است. هنگامی که کاربران با انگشت خود trackpad را لمس می‌کنند، عناصر کلیدی رابط کاربری در صورت لزوم نمایان میشوند.

اپل کیبورد جدید خود را تحت عنوان Magic Keyboard معرفی کرده است که کاملاً مطابق با کیبورد بهبود یافته ی مک بوک پرو جدید اپل است. این کیبورد جدید از نوع backlit است و از شارژ توسط USB-C پشتیبانی میکند و همچنین از ویژگی “تنظیم زاویه روان” یا smooth angle adjustment برخوردار میباشد. متأسفانه این کیبورد جدید تا ماه مِه برای خرید در دسترس نخواهد بود اما در صورت عرضه میتوانید این کیبورد تا به مدل های قبلی آیپد پرو نیز متصل کنید. شایان ذکر است که قیمت این کیبورد برای آیپدهای ۱۱ اینچ و ۱۲.۹ اینچی به ترتیب ۲۹۹ و ۳۴۹ دلار است که خیلی گران میباشد.

آیپد پرو جدید اپل رسما رونمایی شد

تبلت های آیپد پرو همواره به قدرتمندترین سخت افزار ممکن مجهز شده اند و خوشبختانه آیپد پرو های جدید نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اپل برای این محصول از چیپست جدید خود تحت عنوان A12Z Bionic استفاده کرده است که با یک پردازنده گرافیکی هشت هسته ای همراه شده است. اپل می‌گوید که این سخت افزار باعث میشود که آیپد پرو جدید از لپ تاپ های ویندوزی قدرتمندتر باشد. بر اساس اعلام اپل، شارژدهی این محصول ۱۰ ساعت میباشد. ناگفته نماند که آیپد پرو جدید از شبکه LTE پشتیبانی میکند و خبری از اینترنت ۵G نیست.

سیستم دوربین سه گانه این محصول شاید به ظاهر شبیه به نمونه به کار رفته در گوشی آیفون ۱۱ پرو باشد، اما اپل در آیپد پرو رویکرد دیگری را اتخاذ کرده است. آیپد پرو به یک دوربین واید و یک دوربین اولترا واید مجهز شده است اما دوربین سوم از نوع LIDAR است که از اشعه لیزری برای سنجش عمق استفاده میکند. همچنین برای قابلیت های واقعیت افزوده نیز به شدت کاربردی میباشد.

در طی چند ماه گذشته اخبار و شایعات زیادی منتشر شدند که حاکی از آن بودند که آیپد پرو ۲۰۲۰ به سیستم دوربین سه گانه مجهز خواهد شد و ویژگی های واقعیت افزوده آن بسیار پیشرفته تر خواهند بود. همچنین پیش تر گفته گفته شده بود که کیبورد هوشمند جدید اپل از trackpad برخوردار خواهد بود.

آیپد پرو جدید اپل رسما رونمایی شد

آیپد پرو ۲۰۲۰ در کنار مک بوک Air که به تازگی معرفی شده است تنها دو نمونه از محصولات متعددی هستند که اپل در سال ۲۰۲۰ عرضه میکند. کمپانی اپل قصد دارد به زودی از گوشی آیفون ۹ (یا آیفون SE 2)، ردیاب های AirTags، نسخه بهبود یافته اپل TV و مک بوک های جدید با نمایشگر miniLED رونمایی کند. مهمتر از همه اینکه این کمپانی کوپرتینویی در ماه سپتامبر سری آیفون ۱۲ را معرفی خواهد کرد.

در حال حاضر مشخص نیست که اپل چگونه میخواهد محصولات جدید خود را معرفی کند چرا که به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری یک رویداد ویژه برای اپل میسر نمی‌باشد. لازم به ذکر است که کنفرانس توسعه دهندگان WWDC اپل نیز به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

آیپد پرو جدید در رنگ های نقره ای و خاکستری روانه ی بازار خواهد شد. ناگفته نماند که اپل این محصول را به حافظه های ۱۲۸ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی مجهز کرده است. قیمت یک آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی با حافظه ۱ ترابایت و پشتیبانی از LTE چیزی حدود ۱,۶۴۹ دلار خواهد بود. از طرفی با در نظر گرفتن کیبورد هوشمند Magic Keyboard 349 دلاری، قیمت نهایی این محصول به ۱,۹۹۸ دلار خواهد رسید.

کد خبر: 10771