ستاد امر به معروف: دنبال حل مسئله قیمت‌گذاری خودرو هستیم

سه شنبه،۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
ستاد امر به معروف: دنبال حل مسئله قیمت‌گذاری خودرو هستیم

گروه اقتصادی - ستاد امر به معروف قصد ورود به حوزه قیمت‌گذاری خودرو را دارد.

به گزارش پیام ایران به نقل از ایسنا، به گفته دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر کشور، به شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها نیز ورود شده و در هر دستگاه با توجه به حوزه ماموریت‌های همان دستگاه اقدامات تخصصی تعریف و در حال انجام است.

حجت‌الاسلام طاهری آکردی خاطرنشان کرد: ستاد برای تشکل‌های مردمی نیز برنامه مفصل دارد زیرا طبیعی است که یکی از مهم‌ترین بحث‌های ما مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است، باتوجه به اینکه ما حفظ نظام جمهوری اسلامی را مهم‌ترین معروف و هرچیزی که به اعتبار نظام ضربه بزند را منکر می‌دانیم، مصادیق فعالیت‌های خود را گسترش داده‌ایم. البته این موضوع مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور نیز است و در قانون هم وجود دارد، حالا این منکر می‌تواند فساد، اسراف بیت‌المال، رانت و... باشد.

 

امروز موضوع قیمت‌گذاری خودرو در حال ضربه زدن به نظام است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با طرح این سوال که این موضوع به چه اشکالی از سوی ستاد پیگیری خواهد شد؟، تصریح کرد: ما به دنبال کار تبلیغاتی نیستیم زیرا سیاسی نیستیم، ما یک ساختار و نهاد در ساختار نظام هستیم برای اینکه هویت دینی و آنچه به نگاه مردم به دین و نظام آسیب می‌زند را کنترل کنیم.

حجت‌الاسلام طاهری آکردی بیان کرد: امروز موضوع خودرو در حال ضربه زدن به نظام است و به همین منظور ما از چند طریق به این موضوع خواهیم پرداخت، ابتدا طرح بحث گرانی قیمت خودرو در افکار عمومی است که توجه‌ها را به موضوع جلب خواهد کرد، دوم گزارشاتی را به دستگاه‌های مرتبط، نظارتی و امنیتی انتقال می‌دهیم تا بدانند که این موضوع مطالبه مردم است و در بخش پایانی خود ستاد به موضوع ورود حقوقی می‌کند زیرا برخی از این موارد ممکن است قابل پاسخ باشد، بنابراین مطرح کردن این موضوع حتما به منزله جرم یا فساد نیست گاهی ممکن است به خاطر عدم پاسخگویی شائبه ایجاد شده باشد و اگر پاسخ بدهند مشکل حل بشود.

وی افزود: ستاد می‌خواهد تمام موضوعات شفاف باشد، آقای رئیس جمهور نیز در شعارهای انتخاباتی خودشان معتقد بودند که همه چیز باید پشت دیوار شیشه‌ای باشد و در حال حاضر هم در حال انجام این کار هستند و دستور هم دادند.

ستاد به دنبال شفافیت از سوی خودروسازان است

دییر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور یادآور شد: به همین‌منظور ستاد هم پیگیر شفافیت از سوی خودروسازان است، امروز یک جوان ما اگر بخواهد یک خودرو بخرد چندسال باید کار کند تا بتواند بخرد در حالی که همین موضوع در سایر کشورهای دنیا با چندماه کار کردن محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام طاهری آکردی گفت: در واقع هدف ستاد این است که با همکاری دستگاه‌های مرتبط و شورای رقابت این مشکل را حل کند زیرا قصد ما مچ‌گیری نیست بلکه به دنبال دست‌گیری هستیم و می‌خواهیم مشکل را نشان دهیم تا حل بشود و از این پس نیز به این مدل در مورد مصادیق دیگر هم در آینده از باب امر به معروف و نهی از منکر ورود خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 15193