معاون رئیس‌جمهور به حکم ۹ سال حبس پدر رومینا واکنش نشان داد

سه شنبه،۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
معاون رئیس‌جمهور به حکم ۹ سال حبس پدر رومینا واکنش نشان داد

گروه اجتماعی - معاون امور زنان ریاست جمهوری به حکم پدر رومینا واکنش نشان داد.

به گزارش  پیام ایران به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار با بیان اینکه ما اعتقاد به فقه پویا و بهره‌گیر از اجتهاد برای پاسخگویی به مسائل در قالب شرع مقدس داریم، به حکم صادرشده برای قاتل رومینا اشرفی که پدر اوست واکنش نشان داد.

 معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در نشست خبری ارائه گزارش اقدامات ۳ سال گذشته این معاونت که به مناسبت هفته‌ دولت برگزار شد، درخصوص قتل فرزند توسط پدر گفت: بعد از قتل رومینا لایحه‌ای تنظیم کردیم و برای دولت فرستادیم و در کمیسیون لوایح یک جلسه برای آن مطرح شد و به دلیل ماهیت قضایی موضوع این لایحه، حدود یک ماه است به قوه قضائیه ارسال شده و ما همچنان پیگیر موضوع هستیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره‌ صدور حکم ۹ سال حبس برای پدر رومینا اشرفی اظهار کرد: انتظار عمومی مردم این است که حکم صادر شده از استحکام بیشتری برخوردار باشد چراکه افکار عمومی در  این موضوع جریحه‌دار شده و به نظر می‌رسد انتظارات افکار عمومی برآورده نشده است.

ابتکار ادامه داد: ما در این زمینه لایحه تشدید مجازات قتل فرزند توسط پدر را به صورت خارج از نوبت به دولت ارائه دادیم و سپس این لایحه به قوه قضائیه رفت و باید قوه‌ قضائیه هرچه سریع تر به آن رسیدگی کند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور تاکید کرد: فقها و دانشمندان به این مساله بپردازند چراکه ما اعتقاد به فقه پویا و بهره‌گیر از اجتهاد برای پاسخگویی به مسائل در قالب شرع مقدس داریم و در نشست‌های فقهی حقوقی معاونت امور زنان و خانواده در قم به این موضوع نیز پرداخته خواهد شد.

به گفته‌ ابتکار، علت ایجاد تناقضات در این لایحه این است که تقاضای قصاص باید از سمت ولی دم باشد و در این موارد ولی دم خود پدر است و معاونت امور زنان و خانواده همچنان پیگیر این لایحه خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 12146